Abraham Miquel Cervero i Carrascosa
Profesor doctor. Unidad de Educación y Deporte C/Rei en Jaume I, 2 46470 Catarroja acervero@florida-uni.esCurriculum Vitae
Docencia
Publicaciones
Participaciones
És Doctor Internacional en Didàctica de la Llengua i la Literatura per la Univeristat de València i exercix com a professor en la Unitat d’Educació de Florida Universitària dels Graus d’Educació Infantil i Primària i el Màster de Professorat en Eduació Secundària. Impartix diverses assignatures de la didàctica de l’anglès com a llengua estrangera i didàctica de llengües, a més a més, ha sigut el coordinador Erasmus i ha tutoritzat pràctiques escolars i dirigit treballs de final de grau i màster.
Durant més d’una dècada va ser professor-tutor de Secundària on va fer classe d’anglès, valencià i castellà. En aquest període va ser tutor de pràctiques del CAP, cap de departament de llengües i va prendre part en diferents activitats de caire internacional: intercanvis escolars, viatges d’estudis i projectes Erasmus i Comenius. També ha format part del grup de professorat d’AKOE Grup Cooperatiu Internacional que ha organitzat diversos projectes europeus i conferències sobre la didàctica de les llengües estrangeres.
Ha estat examinador de proves certificades de nivell B2 a Florida Universitària i a la Conselleria d’educació així com examinador de la competència professional del professorat que opta a la Capacitació en Llengües Estrangeres al CEFIRE de València.
Pel que fa a la recerca, els seus interessos se centren en el control de la metacognició en els processos d’escriptura en L1,L2 i LE, els intercanvis virtuals i la competència digitial en la formació del professorat i les metodologies actives com ara l´aprenentatge basat en reptes. Des dde maig de 2021 coordina el grup d´investigació en metodologies actives i espcífiques (IMDAE) de Florida Universitària.
Ha presentat comunicacions i ha format part del comité científic de més d´una vintena de congressos internacionals de didàctica de la llengua i innovació a l’àmbit universitari . Entre els darrers s´hi troben les edicions del 2022 de l´ICERI, SIGWriting de la xarxa internacional EARLI, EuroCALL o IVEC . La seua darrera publicació se centra en l´impacte dels intercanvis virtuals en les competències dels futurs i les futures mestres d´anglés. http://doi.org/10.4018/IJCALLT.307062
Abraham M. Cerveró-Carrascosa earned his International PhD at the University of València. He is a lecturer at the Education Unit at Florida Universitària. He is in module leader of TEFL and multilingual policies. He is a former secondary school teacher and Erasmus coordinator and was part of the official body of examiners for the B2 EFL and CLIL methodology tests in València.
He has contributed to numerous national and international conferences and published work on TEFL and multilingual policies in primary, secondary and higher education. He has been a tema player in different UE projects, innovation and research projects. His last article has delved into the impact of VE/COIL in pre-service teacher education. http://doi.org/10.4018/IJCALLT.307062
Grupos de investigación
Tesis doctoral
Cervero i Carrascosa, Abraham Miquel. Evaluation of metacognitive regulation skills in L1 and EFL in different writing tasks in pre-service teachers. Universitat de Valencia Estudi General. En: València. 2020-12-11
Estancias de investigación
- Universitat Jaume I. Castelló. Espanya. 2023
- UNAE – Universidad Nacional de Educación de Cuenca. Cuenca. Ecuador. 2022
- Coventry University. Coventry. Reino Unido. 2018
- Coventry University. Coventry. Reino Unido. 2017
- Coventry University. Coventry. Reino Unido. 2017
- University of Warwick . Warwick . Reino Unido. 2016
- University of warwick - Institute of Education. Coventry. Reino Unido. 2015
- University of warwick - Institute of Education. Coventry. Reino Unido. 2014
- University of Warwick - Institute of Education. Coventry. Reino Unido. 2013
- University of Warwick - Insitute of Education. Coventry . Reino Unido. 2012
- Queen Mary and Westfield College. Londres. Reino Unido. 1995-96
Asignaturas impartidas
Profesor/a responsable de las asignaturas de Grado en Educación Infantil en Florida Universitària
- Lengua extranjera para maestros: Inglés 2011-2012
Profesor/a responsable de las asignaturas de Grado en Educación Primaria en Florida Universitària
- LENGUA INGLESA PARA MAESTROS II 2016-2017
- Lengua extranjera para maestros: inglés 2011-2012
- Lengua extranjera II: Inglés 2013-2023
- Didáctica de la lengua extranjera I: Inglés 2012-2023
- Cultura enseñanza lengua extranjera: Inglés 2012-2022
- Desarrollo de habilidades comunicativas en contextos multilenguaje 2015-2022
- Lingüística para maestros 2011-2021
Profesor/a responsable de las asignaturas de Master Profesor en Educación Secundaria en Florida Universitària
- Aprendizaje y enseñanza Lengua Extran. Inglés 2019-2022
Publicaciones en libros
- Orsini-Jones, Marina Cerveró-Carrascosa, Abraham Finardi, Kyria. 'A ‘Glocal’ Community of Practice to Support International ELT (English Language Teaching) Students in the UK: Project BMELTET'. En: Handbook of Research on Teaching Strategies for Culturally and Linguistically Diverse International Students: IGI-Global, 2022, 306-326
- Cerveró-Carrascosa, Abraham Llorens Tatay, Ana Cristina. 'El treball de fi de màster com a eina per a l’anàlisi de la innovació en la pràctica educativa en Akoe'. En: Akoe Educació: escoles que cooperen.: Graó, 2022, 119-133
- Cerveró-Carrascosa, Abraham. 'El reto de los MOOCs en la formación inicial de las maestras y los maestros de inglés de primaria'. En: Educar más allá de las aulas. Espacios, lecturas y experiencias de interdisciplinariedad, investigación e innovación educativa. Edición. Madrid: Dykinson, 2021, 183-196
- Llorens, A., Renovell-Rico, S, Cerveró-Carrascosa, A., Rodrigo F. J., . 'La actividad docente en los grados de Educación de Florida Covid-19'. En: Evaluación e Innnovación en Educación Superior e Investigación: Dykinson, 2021, 582-590
- Cerveró-Carrascosa, Abraham González-Quiza, Edna Vidal Prades, Emma Chover Lafarga, Anna. 'Programar para plurialfabetizar por tareas. Un reto en la formación inicial de maestr@s: el Projecte TILC. '. En: Innovación e Investigación Educativa para la Formación Docente: Dyckinson, 2021, 711-725
- Orsini-Jones, M., Cerveró-Carrascosa, A., & Zou, B. 'The trouble with telecollaboration in BMELTET'. En: CALL for widening participation: short papers from EUROCALL 2020 : Research-publishing.net, 2020, 259-265
- Orsini-Jones, M. & Cerveró-Carrascosa, A. . 'Blending MOOCs into English language teacher education with telecollaboration'. En: New educational landscapes: innovative perspectives in language learning and technology: Research-publishing.net, 2019, 47-53
- Orsini-Jones, M., Cerveró-Carrascosa, A., Alrashidi, A., Matharu J., & Ni, S. . 'Students-as-partners in Collaborative Online International Learning (COIL). '. En: Teaching and Learning Excellence: The Coventry Way. Edición. Coventry: Coventry University, 2019, 85-89
- Lloyd, Elwyn Cerveró‑Carrascosa, Abraham Green, Courtney. 'A role-reversal model of telecollaborative practice: the student-driven and student-managed FloCo. '. En: Flipping the blend through MOOCs, MALL and OIL – new directions in CALL. Edición. Voillans, France: Research-publishing.net, 2018, 51-58
- Cerveró-Carrascosa, A.. '“Travelling without moving”: una experiència d’aprenentatge per tasques al Grau de Mestre/a en Educació Primària'. En: Investigación e Innovación en Educación Superior . Edición. València: Universitat de València, 2016
- Buciega, A., Monfort-Giner, J., & Cerveró-Carrascosa, A. . 'Coordinació interdisciplinària i estudi de casos per la sensibilització i un aprenentatge significatiu'. En: Investigación e Innovación en Educación Superior : Universitat de València, 2015, 65-72
- Rodrigo, F.; Cerveró-Carrascosa, A.. En: Investigación e Innovación en Educación Superior : Universitat de València, 2015
- Cerveró Carrascosa, Abraham; Díaz Iglesias. 'L’avaluació consensuada: les eines a l’abast de l’alumnat'. En: Investigación e Innnovación Docente en Educación Superior. Edición. Catarroja: Florida Edicions, 2014
Publicaciones de artículos
- Cerveró-Carrascosa, A. . 'Exploring The Impact of Integrating a MOOC-VE Blend Within English Language Pre-Service Teacher Education'. En: International Journal of computer-Assisted Language Learning 2022-10-28
- De Castro, A.; Cerveró-Carrascosa, A. . 'Recursos digitales en la formación de maestros y maestras: los intercambios virtuales'. En: ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa 2019-10-23
- Rodrigo, F., Soto-González, M.D., Cerveró-Carrascosa, A., Chover, A. . 'Desenvolupament dun model educatiu centrat en les competències professionals i els treballs per projectes en els graus deducació de Florida Universitària'. En: Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) 2012-07-04
Participación en congresos
- Cerveró-Carrascosa, A.. 'Metacognitive regulation strategies in delayed revision of essay writing by pre-service teachers and experienced writers in L1 and EFL'. En: Earli conference
- Cerveró-Carrascosa, A., Gómez, A., Devís, A., Sanjose, V.. 'Metacognitive regulation of pre-service teachers in different writing tasks in L1 and EFL / L2 in deferred revision'. En: Earli conference
- Cerveró-Carrasocsa, Abraham García-Hernández, Jorge. 'A challenge-based & cooperative learning experience in postgraduate teacher education: The Advisory Team'. En: ICERI 2021
- 'Digital critical literacy development and intercultural awareness raising ‘in’ action, ‘on’ action and ‘for’ action: an update on project BMELTET at the time of the pandemic'. En: EuroCALL 2021
- Cerveró-Carrascosa, Abraham; Álvarez, Laura. 'How EVEs changed my life'. En: Virtual Exchange and 21st Century Teacher Education
- 'The impact of FloCoCo on pre-service teacher education: Florida Universitària’s experience'. En: Virtual Exchange and 21st Century Teacher Education
- 'El Projecte Lingüístic de Titulació com a eina per al desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural als graus d’Educació de Florida Universitària'. En: Aposta pel multilingüisme.15 anys de Marc Europeu Comú de Referència i el Portfolio Europeu de les Llengües
- Buciega, Almudena; Giner, Jordi; Cerveró, Abraham. 'Coordinació interdisciplinària i estudi de casos per la sensibilització i un aprenentatge significatiu'. En: III Jornadas de innovación docente en la educación superior. IDES 2014
- Rodrigo i Segura, Francesc; Cerveró i Carrascosa, Abraham Miquel. 'Disseny i implantació d’un projecte plurilingüe en els graus d’educació infantil i primària de Florida Universitària'. En: III Jornadas de innovación docente en la educación superior. IDES 2014
- Cerveró-Carrascosa, A. & Gazeley-Eke, Z.. 'Fostering language teachers intercultural awareness towards social equity, linguistic diversity and inclusion through COIL/VE'. En: Developing Global Citizenship Competences in Language Learning and Teaching
- 'Travelling without moving: una experiència d’aprenentatge per tasques al Grau de Mestre/a en Educació Primària'. En: IV Jornades d'innovació docent en l'educació superior
- 'Els intercanvis virtuals (EVE) i les visites destudi en la formació inicial dels i les mestres danglès'. En: VIII Jornadas de Innovación docente en la Educación Superior (IDES 2019)
- 'A ‘Flipped-MOOC’ / Virtual Exchange (VE) blend: BMELTET – Blending MOOCs into English Language Teacher Education with Telecollaboration'. En: Telecollaboration and virtual exchange across disciplines: in service of social inclusion and global citizenship
- Orsini-Jones, Marina; Cerveró-Carrascosa, Abraham. 'Digital critical literacy and intercultural awareness raising in action, on action and for action in ELT'. En: International Teaching Online Symposium
- 'Undergraduate and postgraduate students perceptions on a Challenge-Based Learning experience: Education vs. Food Engineering'. En: CIET 2020. Contemporary Issues in Economy and Technology
- Cerveró-Carrascosa, A., Llores-Tatay, A. C., Rubio-Peñaranda, A., Martínez-Romero, M.L. . En: INTED 2023. 17th annual International Technology, Education and Development Conference
- 'El desarrollo de la competencia intercultural en los intercambios internacionales en la enseñanza del inglés en la ESO'. En: EICE 2016. I Congreso Internacional de enseñanza de inglés en centros educativos
- 'Organising a challenge-based learning experience in higher education: pre-service teacher trainers views '. En: ICERI 2022
- Cerveró-Carrasocosa, Abraham Baenas Roig, Crisitina Gómez-Lobo, Carla. 'Primary school teachers views on translanguaging in the EFL class in Valencian Schools'. En: ICERI 2022
- Cerveró i Carrascosa, Abraham; Dias e Iglesias, Anna Laura. 'L´avaluació consensuada: les eines a l´abast de l´alumnat'. En: II Jornadas de innovación docente en la educación superior: IDES 2013
- 'Desenvolupament dun model educatiu centrat en les competències professionals i els treballs per projectes en els graus deducació de Florida Universitària'. En: VII CIDUI
- 'Disseny i implantació del projecte plurilingüe als graus deducació de Florida Universitària'. En: Jornades de Innovació Docent en Educació Superior (IDES)
- 'Coordinació interdisciplinar i estudi de casos per la sensibilització i un aprenentatge significatiu'. En: Jornades de Innovació Docent en Educació Superior (IDES)
Participación en proyectos
- 'Factores influyentes en el aprendizaje de las ciencias de l@s maestr@s en formación. Acciones para la mejora del diseño de tareas de alto nivel cognitivo'. Financiado por: Universitat de València. Del: 2022-01-01. al: 2024-12-31
- 'ABR una contribució significativa de competències professionals de l’àmbit agroalimentari i tecnològic'. Del: 2020-09-01. al: 2022-09-30
- 'E-LIVE (Engaging Languages in Intercultural Virtual Exchange)'